Blogger Templates

Pages

Followers

Sunday, May 22, 2011

i try to be....

assalamualaikum dan salam sejahtera semua nya.


banyak ni angan-angan seorang insan yang bernama farahin asyikin nak jadi pada masa akan datang. hahaha. bukan angan-angan mat jenin okeyh. angan-angan ku ingin menjadi :-

seorang manusia yang berjaya.

haha. sapa yang tak nak berjaya kan dalam hidup ini. so same goes to me. aku ingin berjaya dalam hidup aku. jadi sebab itu aku kena belajar rajin-rajin kan kan kan. :) *membakar semangat untuk diri sendiri bersusah-susah dahulu besenang-senang kemudian. 

seorang yang berkerjaya.

aigooo. boleh ke aku ni jadi actuary? memang kerjaya ini bagus tapi mak aii betapa susahnya nak jadi the true actuary ekau taw. kena amik profesional paper nya lagi. tapi plan aku la kan aku nak sambung degree in actuary then buat master in satatistics. kerana i love statistics !! doakan saya !

seorang anak yang senantiasa membahagiakan ibubapa ku.

so far aku tak ada lagi lah tak pernah membahagiakan parents aku. *perasan pulak tapi hasrat di hati ini selalu ingin melihat ibubapaku gembira. yelah kalau nak buat pape the first person that i should consider is my parents. so if God willing, aku ingin melihat mereka tersenyum selalu.

seorang kakak yang baik dan berguna.

omo. susah weyh nak jadi kakak yang baik. korang kena tunjuk tauladan yang baik kerana semua itu akan jadi ikutan adik korang. macam aku sekarang ini sentiasa berusaha menasihatkan adik-adik aku jangan sesekali ponteng sekolah. susah kot. sebab semua tuh dulu aku selalu buat. kalau masa form 4 kat mrsm dulu dalam seminggu ada lah dalam 2 hari je aku pergi kelas. hari lain tak pergi pun. tiap-tiap minggu asyik muka aku je yang pergi klinik. hahaha. tup-tup kena nasihat adik pulak. memang naya la aku.!

and the most important is

seorang hamba yang sentiasa patuh pada NYA.

seriously aku bukan orang yang alim dan sentiasa berbuat kebaikan. aku sedar semua tuh dan aku try jugak untuk perbaiki diri aku ini. sama-sama kita usaha kan. :D


p/s : sama-sama sedekah kan al-fatihah buat anak-anak yatim di hulu selangor yang ditimpa musibah. dan jangan lupa bersyukur dengan segala kenikmatan yang Tuhan berikan kepada kita. 

moga bertemu kembali.
:)

No comments: